امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی وقوع سیلاب مشهد، در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟ چاقی مغز را پیر می‌کند | مراقب عواقب بی‌شمار چاقی باشید پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا سالمندان کُندتر حرکت می‌کنند؟ حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۳ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در خراسان رضوی درخواست نداده اند | کاهش ۳۲ درصدی فوتی‌ها در ۷ ماه نخست سال جاری

  • کد خبر: ۱۳۵۶۸۷
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
۵۳ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در خراسان رضوی درخواست نداده اند | کاهش ۳۲ درصدی فوتی‌ها در ۷ ماه نخست سال جاری
مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی گفت: کارت‌های ملی هوشمند که تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن که تاریخ اعتبارشان به پایان رسیده است تا تاریخ ۱۴۰۵ تمدید اعتبار می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین قنبری، مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز، ۲۹ آبان ماه دراین اداره کل برگزار شد درباره وضعیت صدور کارت‌های ملی در خراسان رضوی گفت: اگر فردی درخواست کارت ملی بدهدt رسیده دریافت شده و کد دریافتی به منزله کارت ملی است و همه ارگان‌ها موظف هستند با همان رسید ارائه خدمت دهند بعضا دیده شده که برخی ارگان‌ها به بهانه نداشتن کارت ملی به رسید اکتفا نکرده اند که از سمت ما پیگیری می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی در استان ۴ میلیون ۹۵۰ هزار نفر می‌باشد. درخواست‌های اولیه اخذ شده ۴ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۸۷ مورد بوده است. همچنین در سال جاری ۴۸۴ هزار ۸۲۶ کارت تحویل داده شده است. همچنین تعداد ۶۳۷ هزار ۱۵۳ کارت ملی هم در دست صدور می‌باشد.

قنبری با بیان اینکه ۵۳ هزار و ۸۱۳ نفر در استان برای دریافت کارت ملی درخواست نداده اند افزود: کارت‌های آماده تحویل تا به الان ۴ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۲۶ مورد بوده است و کل کارت‌های آماده تحویل ۱۶۱ هزار و ۲۵۲ فقره است.

وی با تاکید براینکه کارت‌های ملی هوشمند که تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن که تاریخ اعتبارشان به پایان رسیده است تا تاریخ ۱۴۰۵ تمدید اعتبار می‌شود تصریح کرد: اکنون در استان در ۱۰۹ دفتر پیشخوان داریم که یک سری خدمات مرتبط با ثبت احوال است خدمات می‌دهند که این تعداد در مشهد ۵۳ مورد است.

کاهش قابل توجه فوتی‌ها در ۷ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه 

به گفته مدیر کل اداره ثبت احوال خراسان رضوی، در ۷ ماه ۱۴۰۱، ۵۹ هزارو ۷۶۲ ولادت ثبت شده است که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۶۲ هزار و ۵۸۲ مورد بوده است. این تعداد در سال جاری در مشهد ۳۴ هزار ۲۵ مورد بوده و سال گذشته ۳۲ هزار ۵۹۵ می‌باشد.

همچنین وفات در ۷ ماه نخست سال جاری در استان ۱۹ هزار و ۳۳۰ که مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۸ هزار و ۸۱۵ است. تعداد فوتی‌های سال جاری در مشهد ۱۶ هزار ۵۵۷ مورد و نسبت مشابه سال قبل ۹ هزار ۹۴۴ مورد بوده است. بر این اساس ولادت نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش داشته داشته است و وفات کاهش ۳۲.۹ درصدی داشته است.

امیر علی و فاطمه بیشترین فراوانی را در ۷ ماه نخست سال جاری داشته است

وی در باره بیشترین نام گذاری ها در هفت ماه نخست سال جاری در بین متولدین استان تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین و حسین بیشترین درصد نام گذاری را در ولادت ها به خود اختصاص داده است. همچنین در دختران اسم های فاطمه، زهرا، رستا، زینب و هلما به ترتیب بیشترین ثبتی ها را به خود اختصاص داده است.

قنبری درباره سامانه هویت یکپارچه یکتای ملی ایرانیان (سهیم ) گفت: نرم افزار موبایلی این سامانه آماده ارائه خدمت است. بر اساس این سامانه مشاهده روابط سببی و نسبی شامل پدر، مادر، همسر و فرزند، ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست صدور گواهی تجرد، درخواست انتخاب نام، ثبت شکایات ارائه خدمت می دهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->